torstai 14. huhtikuuta 2016

Miltä tuntuu lähteä?

     Mulla on tänään enään tasan kuukausi aikaa mun vaihdosta. 9/10 on nyt käyty ja alkaa jo vähän ahdistaa pakkaaminen ja hyvästely, vaikka vielä tässä on 30 päivää aikaa.
    Mun vaihto on ollut kyllä yks tosi uskomaton kokemus ja tuun kyllä muistaa sen koko elämäni, mutta jotenkin tää koko 10 kuukautta on tuntunut kuin unelta. Sittenkun oon takas Suomessa niin ''herään'' todellisuuteen. Se unen tunne johtuu jotenkin siitä että en oo vieläkään tajunnu että tää on se mun kauan odotettu vaihtovuosi ja että mä oon täällä kaukana Uudessa-Seelannissa.
    Mua vähän jännittää lähteä, mutta samalla oon niin innoissani. En malta oottaa että pääsen taas saunomaan ja syömään ruisleipää. Kaipaan tosi kovasti sitä suomalaista kulttuuria ja huumoria. Kaipaan sitä etten mä oo se 'vaihtari Suomesta' ja että saan vaan olla mä ja että mua kohdellaan muunakin kuin vain ulkomaalaisena. Vaikka mua kohdellaan kuin ulkomaalaista ja välillä aksentille naureskellaan, tunnen silti tosi kotosalta täällä ja tää tuntuu ihanku oisin eläny täällä paljon kauemmin. Mulle on syntynyt täällä se toinen elämä ja arki johon oon 10 kuukauden aikana totutellut ja yhtäkkiä lähen taas pois, joudun hyvästelemään ja lentämään toiselle puolelle maailmaa. Se saa mut tosi hermostuneeks ja myös surullikseksi. Tää kerta kun hyvästelen, tulee olemaan erillainen. Se ei oo sellanen ''moikka, nähään pian''. Tää hyvästeleminen on enemmänkin sellanen ettei tiedä mitä tulevaisuus tuo. En tiiä tuunko näkemään ketään kehen oon täällä tutustunut, koska Uusi-Seelanti on niin kaukana ja matkustaminen on kallista.  Mua kans pelottaa, että Suomi ei ookkaan sellanen minkälaisena sen muistan ja kun sinne pääsen alan ikävöimään kovasti Uutta-Seelantia.
   Enimmikseen tunnen että oon valmis taas maailmalle. Oon kokenut täällä 9 kuukauden aikana ihan huimasti uusia juttuja ja tutustunut moniin ihmisiin, mutta jotenkin tunnen itteni valmiiksi lähtemään ja saamaan uusia kokemuksia muualta päin maailmaa. Vaikka tuun ikävöimään tätä kaunista maata ja näitä ihmisiä ja oon tosi varma että joskus lennän tänne takaisin, Haluun tehä Tongariro Grossing, Hobitton ilta kiertueen, benjihypyn ja muutenkin näkemään nää ihanat maisemat taas.
 
Mulla alkaa tänään 2 viikon loma joka kans muistuttaa että lähteminen on ovella, koska suunnitelmat koko lomalle ja loppu kuukaudelle on jo ihan täynnä. Mutta pitää muistaa että vielähän tässä on ihana kuukausi aikaa nauttia vielä Uudesta-Seelannista, ennenkuin palaan kotiin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti